Paşii necesari obţinerii creditului

Banca Comerciala Feroviara vine in intampinarea dorintei dumneavoastra, de a fi informati, cu privire la etapele de derulare a procesului de analiza a creditului ipotecar.

Varianta 1: clientul nu a gasit imobilul pe care doreste sa il achizitioneze din credit

  • Clientul se prezinta la sediul bancii, cu documentele necesare analizei solicitarii de credit (cu exceptia antecontractului/contractului de vanzare-cumparare si a actelor de proprietate ale imobilului ce face obiectul investitiei imobiliare);
  • Dupa momentul depunerii documentatiei de credit complete de catre Client, acesta  semneaza cererea de credit – impreuna cu coplatitorii, daca este cazul;
  • Managerul de relatii verifica completitudinea documentatiei depuse de catre client, efectueaza calculele de incadrare a clientului pentru suma solicitata si verifica incadrarea acestuia in conditiile impuse de banca pentru a beneficia de credit;
  • Dupa efectuarea analizei solicitarii de credit, Clientul este informat de catre managerul de relatii daca creditul a fost aprobat/respins, comunicandu-i-se totodata motivele de respingere (daca creditul este respins);
  • Daca creditul este aprobat, Clientul este chemat la sediul BCF in vederea semnarii contractului de credit;
  • Clientul are la dispozitie 90 de zile pentru gasirea imobilului pe care doreste sa il achizitioneze din credit;
  • Dupa gasirea imobilului pe care doreste sa-l achizitioneze, Clientul prezinta, la sediul bancii, restul de documentatie solicitata: antecontract/contract de vanzare-cumparare si a actelor de proprietate ale imobilului ce face obiectul investitiei imobiliare;
  • Garantia creditului va fi evaluata de catre un evaluator agreat de banca;
  • Clientul (impreuna cu coplatitorii, daca este cazul) si reprezentantii bancii semneaza actul aditional la contractul de credit ce va cuprinde clauze referitoare la obiectul creditului, identificarea garantiilor etc.;
  • Dupa indeplinirea condiţiilor de tragere, creditul este pus la dispozitia clientului, dupa prezentarea extrasului de Carte Funciara din care sa rezulte inscrierea ipotecii in favoarea bancii. 
  • Banii sunt pusi la dispozitia clientului intr-un cont curent de unde se vor vira intr-o singura transa sau in mai multe, conform contractului de credit, in contul curent al vanzatorului, constructorului, furnizorului de materiale, prestatorului de servicii etc., dupa caz


Varianta 2: clientul a gasit imobilul pe care doreste sa-l achizitioneze din credit

  • Clientul se prezinta la sediul bancii, cu documentele necesare analizei solicitarii de credit ;
  • Dupa momentul depunerii documentatiei de credit complete de catre Client, acesta  semneaza cererea de credit – impreuna cu coplatitorii, daca este cazul;
  • Managerul de relatii verifica completitudinea documentatiei depuse de catre client, efectueaza calculele de incadrare a clientului pentru suma solicitata si verifica incadrarea acestuia in conditiile impuse de banca pentru a beneficia de credit;
  • Garantia creditului va fi evaluata de catre un evaluator agreat de banca;
  • Dupa efectuarea analizei solicitarii de credit, Clientul este informat de catre managerul de relatii daca creditul a fost aprobat/respins, comunicandu-i-se totodata motivele de respingere (daca creditul este respins);
  • Daca creditul este aprobat clientul este chemat la sediul BCF in vederea semnarii contractului de credit, incheierii contractului de garantie, a politei de asigurare a bunurilor aduse in garantie, precum si a certificatului de asigurare, daca este cazul
  • Dupa indeplinirea condiţiilor de tragere, creditul este pus la dispozitia clientului, dupa prezentarea extrasului de Carte Funciara din care sa rezulte inscrierea ipotecii in favoarea bancii.
  • Banii sunt pusi la dispozitia clientului intr-un cont curent de unde se vor vira intr-o singura transa sau in mai multe, conform contractului de credit, in contul curent al vanzatorului, constructorului, furnizorului de materiale, prestatorului de servicii etc.